Jo Simen Skog

Jo Simen Skog

Jobbe med oss?

Send henvendelse

Endelig hjemme!

A2N har i løpet av selskapets over 20 års historie vært lokalisert rundt om i Oslo, og de siste 8 årene var vi sentralt plassert i Øvre Slottsgate 2. Vi har frem til nå delt lokaler med andre selskaper. Dette har fungert fint, men nå følte vi tiden var inne for å skape vårt helt eget hjem. Og det er nettopp dette vi kjenner på nå – vi har kommet hjem og her skal vi bli lenge! Nå er det A2N som skal legge sjel i veggene i Sannerbro Byggene!

Nå som vi har gått fra ca 250 kvm i Øvre slottsgate til Løkka med 550 kvm private office + 2500 kvm fellesareal, er det ikke bare fordi vi trenger større plass, men fordi vi også ønsker å skape noe nytt for folka våre. De nye lokalene har mere sosiale soner enn kontorplasser og vi har et stort område som er satt av til ulike sosiale samlinger. Dette er møteplassen for ansatte både i og etter arbeidstid og vi håper det blir et sted der vi både vil få det gøy og utfordrer oss faglig. Vi tror denne type lokaler vil føre til utvikling og trivsel på samme tid. Når våre ansatte har store dager på tapetet, som konfirmasjon, dåp, bryllup eller bursdager (runde), så kan de bruke våre lokaler til dette. Når vår nærmeste nabo (vegg-i-vegg) er den nyåpnede baren og restauranten til Kraft, så åpner dette for enda flere muligheter.

Etter ca 18 mnd på hjemmekontor er gleden stor over å treffe kollegaer og venner igjen fysisk. Våre ansatte er uten tvil vår viktigste ressurs og derfor jobbes det hver dag for å skape en unik arbeidsplass der folka våre skal trives. Kultur og arbeidsplassen henger tett sammen, så vårt nye kontorlokale vil stå i sentrum for dette arbeidet. Det er lagt vekt på moderne interiør, mye lys og godt med space for å trekke seg litt tilbake eller jobbe kreativt. Det er også lagt opp til at de ansatte kan møtes etter arbeidstid for å være sosiale. Lyd, lys og fasiliteter er tilrettelagt for god stemning.

Det har skjedd en endring i forhold til hva ansatte har av forventninger til kontoret fremover. Det sosiale vil stå seg mer og mer sentralt og vi føler at vårt valg av løsning er i riktig retning av hva morgendagens arbeidstagere ser etter. Vi har selvsagt åpnet opp for utvidet bruk av hjemmekontor etter Covid, men vårt mål er at opplevelsen ved å være på kontoret gir det lille ekstra som fører til at mange likevel vil møtes i vårt hjem.

Et helt nytt kontorkonsept

Ragde Eiendom revitaliserer et stort område rundt møllafossen ved Akerselven. De har allerede utviklet ferdig Mølleparken 2 og 4 og nå var det Waldemar Thranesgate 84-98 som sto for tur. Vi falt veldig for lokalet i toppetasjen med ca 150 kvm privat takterrasse og med direkte adkomst til byggets fellesarealer. I fellesarealene finner vi splitter ny restaurant og bar, konferansesenter og eget gamingroom. Det at vi kom tidlig inn i prosjektet gjorde at vi vi fikk utviklet det helt etter våre ønsker. Dette i tett samarbeid med Krohnark og Ragde Eiendom. Våre lokaler går naturlig videre rett inn i fellesarealene, og gir en herlig følelse av at vi er del av noe større. Bygget som består av ca 22500 kvm er fra 1935 og gjennomgår i disse dager omfattende oppgraderinger. Det som nå møter oss i WTG er et splitter nytt kontorkonsept der dagens krav til en moderne og effektiv arbeidsplass i aller høyeste grad blir ivaretatt.

Skog får støtte fra Ingvild Kildal i Ragde Eiendom, som tror at kontorkonseptet er en ny mulighet til å differensiere seg. Ragde jobber nå i disse dager på spreng med å få ferdigstilt hele bygget og kan stolt vise frem fellesarealene som de har lagt mye sjel i.

Tanken bak konseptet var å gjøre et introvert enbrukerbygg om til et ekstrovert flerbrukerbrygg. Vi tror på det å skape et kontorlokale til et hjem for våre leietakere og differensiere oss ved å utvikle et atypisk kontorlokale. Ved å utvikle et allerede industrielt bygg til å lage industrielle og spennende kontorlokaler som skiller seg ut med god takhøyde, synlig teknikk og et gjennomført konsept med en gjennomgående røff stil. Vi har forsøkt å utvikle et konsept som gjør at våre leietakere skal være stolte av sine lokaler og ønske å invitere sine kunder til sitt nyoppusset kontor. Vi har opplevd god suksess med utleien og nysgjerrige leietakere som synes konseptet er interessant og annerledes

Ingvild Kildal, Ragde Eiendom

Hvorfor ut av Oslo sentrum?

Vi trivdes godt i sentrum, men når vi var i prosess om nye lokaler spurte vi oss «Må vi være i sentrum?». Da vi konkluderte at vi kunne løfte blikket litt ut av Oslogryta, åpnet det seg en god del flere muligheter. Vi plottet inn adressen til alle ansatte i Google Maps og fant ut at Grünerløkka ble sentralt. Våre nye lokaler ble faktisk midt i dette kartet og når vi fant ut at det er god forbindelse med buss og trikk opp hit, ble vi raskt mer nysgjerrige. Turen langs akerselven ned til sentrum er ikke spesielt lang og gir mulighet for god rekreasjon på starten eller slutten av arbeidsdagen. Vi jobber i en kreativ bransje og har en relativ ung snittalder på våre ansatte, sånn sett er Grünerløkka helt perfekt og passer oss bedre enn Aker Brygge og Barcode.

Hva med Co-work?

Vi konkluderte raskt at Co-work er spennende, men samtidig var ønsket om et eget hjem veldig sterkt for oss. Flere av Co-work løsningene vi så på tilbyr private office inne i Co-worken, men her var det litt kronglete lokaler til stive priser. Her i WTG føler vi at vi får litt i pose og sekk, høyere kvalitet til en bedre pris. De store moderne fellesarealene vegg i vegg kan friste med innbydende sosiale soner, konferansesenter, gamingroom, restaurant & bar og da får vi en del av de elementene man får i de større Co-work løsningene.

Det er Akershus Eiendom som har vært megler i prosjektet. Jonas Myhre fra Akershus Eiendom støtter oppom at dette er et prosjekt som skiller seg ut i mengden.

Underveis i utleiearbeidet ble det raskt klart at vi hadde funnet et konsept som mange bedrifter var nysgjerrige på. Vi jobbet med flere ulike interessenter gjennom hele prosessen, og synes det er en spennende sammensetning av bedrifter som til slutt valgte bygget. Det er tydelig at bedriftene som valgte bygget har ønsket å gi sine ansatte noe annet enn et A4 kontor

Myhre

Foto; Jo Simen Skog, Greger Flak og Ragde Eiendom.

Mye historie i veggene

Waldemar Thranes gt 86 er fra ca 1935 og het originalt Sannerbro Byggene. Opp gjennom årene har det vært mye forskjellig industri og kontorer. Her var det både emaljerings verksted og ett revolverings verksted, en glassmester og tannhjul fabrikk. Der gym Ila er nå var det bensinstasjon og i lavbygget nedenfor oss var det knekkebrødfabrikk. Og litt kuriosa; Bertel og Steen, Holtan bil og Opera Software startet alle i dette bygget… Og nå er A2N her. Vi har kommet hjem.

Nysgjerrig på hvordan der er å jobbe i A2N? Les mer om jobb hos oss eller besøk vår egen Culture Vision.

Send oss en melding

Ønsker du mer informasjon om en tjeneste eller et produkt?