Hvordan endret vi oss?
Anders Krokfoss tok over som daglig leder for snart halvannet år siden – og sammen med grunder og styreleder (Jo Simen Skog) satte de i gang omfattende og krevende endringsprosesser.
A2N har i mange år vært blant landets mest erfarne byråer innen webutvikling og digital markedsføring. Moderne markedsorganisasjoner forventer mer. De har behov for en kompetent, fleksibel og nysgjerrig partner som tar ansvar og forstår kundens overordnede ambisjoner og strategi. Samtidig ønsker kunden et byrå som har spisskompetanse på alle de ulike spesialistområdene. En fleksibel partner som kan tilpasse og skreddersy tilbudet løpende. I et tett, tillitsfullt og nært samarbeid.
En proaktiv partner – kundenes eksterne markedsavdeling
Kundene har ofte behov for at vi både tar et overordnet og operasjonelt ansvar for deres markedsarbeid. Da kan kundene fokusere på sine kjerneoppgaver og vi fungere som en ekstern markedsavdeling. Vi er nødt til å engasjere oss dypt i våre kunders ambisjoner, marked, utfordringer etc. Det er krevende og utfordrer oss hver eneste dag – men samtidig fantastisk utviklende.
Markedsføringsfaget har de siste årene blitt så teknisk og komplekst – at det å være markedssjef eller drive en markedsavdeling i dag er mer utfordrende enn noen gang. En eller et fåtall personer kan ikke lenger dekke alle funksjoner. A2N er derfor kundenes fleksible og skreddersydde markedsavdeling. For noen kunder er vi hele deres markedsavdeling, for andre driver vi enkeltprosesser som merkevare, kreativ utvikling, design, filmproduksjon, web, innholdsproduksjon, animasjon, digital markedsføring eller influencer-håndtering.
Ny tilnærming – nye spennende kunder og prosjekter
Det er måten vi nå utvikler og jobber med kundene på, som gjør den store forskjellen. Og kundene liker det!
Merkevare og strategi
A2N har tatt flere spennende steg i retning merkevare og strategi for våre kunder. Vi har med vårt kreative og strategiske merkevareteam “Erik & Anders” (Erik Heisholt i Heisholt Inc og Anders Krokfoss i A2N) drevet flere spennende merkevareprosjekter den siste tiden. Her kan vi nevne ny merkevare- og kommunikasjonsplattform for en av Norges mest tradisjonsrike merkevarer – Janus. Vi er stolte av å kunne presentere Janus sin nye brandfilm JANUS – STRIKKET I NORGE og nivået vi kan tilby ut med team Erik & Anders.
Ekstern markedsavdeling
A2N har fungert som en ekstern og utvidet markedsavdeling for Røde Kors sin spennende gjenbruk-startup Levd https://levd.no
For fagforeningen Lederne er vi en utvidet markedsavdeling hvor vi styrer og tar ansvar for kampanjeplaner, kjører og utvikler kampanjer, utvikler merkevareplattform og oppdaterer profil, nytt konferansekonsept – og er rådgivere innenfor digital utvikling og merkevare.
OC Tannklinikker er en av Skandinavias ledende tannklinikk-kjeder. Nå satser de stort i Norge – og vi er deres markedsavdeling som bidrar bredt for å ta ansvar for OC sin vekst. Vi utvikler også deres nettsider og driver digital utvikling.
Trendsport er en av Norges aller største sko-produsenter med mange spennende merkevarer. Vi bidrar med fokusgrupper, innsikt, merkevareprosesser og ikke minst kampanjekjøring for mange av deres merkevarer.
Ragde Charge er en aktør på Lademarkedet og vi er deres markedsføringspartner – hvor vi bistår aktivt med å tydeliggjøre Ragde sin posisjon i et ganske så uoversiktlig lademarked.
Sterk Helse & Trening er en unik kjede som er noe langt mer enn treningssenter. De er et topp moderne helsehus hvor mennesker kan utvikle seg både fysisk og psykisk. Vi er deres forlengede arm og eksterne markedsavdeling.
Digital utvikling
VEAS er en av Norges viktigste og mest samfunnskritiske hemmeligheter. De renser vannet til nesten en million innbyggere rundt Oslofjorden og produserer samfunnsnyttige biologiske ressurser både til det norske og internasjonale markedet. For VEAS utvikler vi nå en ny digital kommunikasjonsplattform, websider, merkevarefilm, animasjonsfilm og mye mer.
ZEG Power leverer løsninger og anlegg for ren hydrogenproduksjon fra gass til et stort internasjonalt marked. Vi utvikler ny web og digital kommunikasjonsplattform samt bidrar til deres internasjonale markedsposisjon.
A2N sin transformasjon understreker den helt grunnleggende viktigheten av å forstå kundenes behov, være nysgjerrig og åpen for forandring.
Det at selskapet hadde en en god egenkapital opparbeidet gjennom mange år, var helt avgjørende for at vi klarte å stå igjennom 2021 og 2022. Dette viser også viktigheten med å styrke soliditeten i gode tider. Egenkapitalen gjorde det mulig å komme gjennom en tøff periode, men det var endringsviljen som fikk oss på rett kjøl igjen. Man lærer mye i motgang.
Vi ser frem til en ny og spennende æra for A2N!
Hilsen Anders og Jo Simen
Ønsker du mer informasjon om en tjeneste eller et produkt?