Hva er fordelene med et markedsføringsbyrå?
Det kan være mange fordeler med å jobbe med et markedsføringsbyrå i Oslo. Man velger kanskje mellom å ansette en intern markedsfører, å samarbeide med et markedsføringsbyrå, eller en miks av begge. Her er noen viktige punkter om hvorfor et markedsføringsbyrå kan være svært verdifullt:
- Kundene får tilgang til et komplett team eksperter med ulik markedsføringskompetanse og erfaring.
- Markedsføringsbyrået kan utfylle og støtte din eksisterende markedsavdeling.
- Vi lever og puster markedsføring, og er oppdatert på de siste trendene, systemene og programvarene.
- Vi er skalerbare, slik at vi kan øke eller redusere innsatsen gjennom året avhengig av sesongmessige endringer, nye produktlanseringer osv.
- Vi bidrar med nye perspektiver og kreative ideer.
- Vi vet hvordan vi skal måle resultater – og har tid og ressurser til å gjøre det!
Byråpartnerskap er menneskelige relasjoner
Når det kommer til stykket, er ikke partnerskapet mellom en organisasjon og et markedsføringsbyrå forskjellig fra et partnerskap mellom to personer. Bygd på et fundament av tillit og forventningsavklaringer, og opprettholdt av samarbeid og effektiv kommunikasjon. Vi vil som markedsføringsbyrå bruke mye ressurser og tid på å bli godt kjent og skape god kommunikasjon med våre kunder.
Gode menneskelige relasjoner krever tillit, åpen kommunikasjon, felles mål og samarbeid – byråpartnerskap er ikke annerledes.
De siste årene har interne markedsføringsteam følt press på å gjøre mer med mindre
Markedsføringsfaget har endret seg dramatisk de siste 20 årene, som tvinger bedrifter til å revurdere hvilken kompetanse som virkelig trengs og når.
Husker du da markedsførere var generalister? Før overgangen til digitalt, var markedsførere generalister som var gode på alt av “markedsføring”, og enkelt sjonglerte mellom reklame og direktereklame (DM) til PR og events.
I dag er imidlertid mikrospesialisering normen. Med modningen av digital markedsføring har nye verktøy og teknologier kommet til, inkludert markedsføringsautomatisering, banebrytende SEO og annonseringsteknikker, datadrevet analyse og mer. Disse verktøyene er standardiserte, men feltet er komplekst og spesialisert kunnskap trengs for å utnytte og optimalisere ressursene og resultatene.
Som et resultat av overgangen til digital markedsføring har mange byråer, konsulenter og andre tilpasset virksomhetene sine for å støtte spesifikke aspekter innenfor det brede lag av markedsføringsplanen. Vi som markedsføringsbyrå gir våre kunder tilgang til denne svært fokuserte ekspertisen som gir organisasjoner muligheten til å supplere områdene de mangler internt i stedet for å ansette spesialister på heltid. Og spesielt vanskelig kan det for mange kunder være når det er også er knapphet på slik spesialistkompetanse i markedet.
Behovene kan også variere løpende – og krever tett oppfølging og styring. Det en bedrift kan trenge kompetansemessig på et tidspunkt i utviklingen er kanskje ikke det den trenger på et annet, så kompetansebegrensninger kan derfor bli reelle veksthindringer. Dette krever en dyp forståelse av markedsføring og tilgang til de riktige ferdighetene til rett tid. Det er her vi som markedsføringsbyrå kan bidra med verdifulle råd og veiledning.