Tenk stort når dere nå skal igang med ny nettside!
Nettstedet er selve kjernen i en vellykket merkevare og markedsføringsstrategi
En gjennomarbeidet webstrategi er helt avgjørende for at virksomheter kan differensiere bedriften fra konkurrentene. Alt fra å tilby en enhetlig opplevelse på tvers av alle digitale kanaler, til å lage innhold for spesifikke målgrupper. Nettsiden vil påvirke merkevarestrategien i stor grad. En optimalisert nettside og en godt strukturert digital strategi – som henger tett sammen med merkevarestrategien – er derfor avgjørende for vekst og langsiktige suksess. Tette bånd med ditt reklamebyrå/ digitalbyrå er viktig for å utarbeide gode og langsiktige planer. Les mer om nettsiden som navet i en vellykket merkevare.
Hva ønsker du å oppnå med ny nettside?
Et godt sted å starte er å tenke gjennom hva dere ønsker å oppnå.
Er det flere henvendelser, er det mer relevante henvendelser? Skal selskapets historie opp og frem?
For noen kan det være å automatisere en eller flere typer henvendelser for å effektivisere enkelte prosesser. Ofte er det en kombinasjon av disse samt potensielt andre mål man ønsker å oppnå.
Hva skal vi fortelle brukerne, hva skal være etterlatt utrykk? Historiefortellingen er viktig! Disse tingene bør ligge i bunn, men så begynner det morsomme arbeidet!
Vi forventer ikke at du som kunde skal komme til oss å forstå alt eller vite hvordan nettsiden skal være. Du bør være forberedt på at vi ønsker å utfordre dere og vårt mål er å komme med innspill, ideer og muligheter som dere selv ikke har tenkt på. Det er en grunn til at dere skal bruke et byrå. Forvent at byrået er proaktiv, tilfører dere noe og tørr og utfordre dere. Vi er her for å finne frem, ikke finne på.
Ønskede funksjoner
Dere har kanskje tanker om funksjoner dere ønsker, funksjoner som dere har sett hos konkurrenter eller andre, som dere mener vil bidra til å nå deres mål. Har dere ikke det, er dette noe et byrå vil kunne hjelpe dere med å kartlegge.
Er det enkle funksjoner, har trolig byrået løst dette før og kan komme med forslag direkte.
Er det mer omfattende funksjoner, kan det være behov for en innledende workshop for å avdekke behov.
Vi anbefaler å gjennomføre et forprosjekt for å få se på muligheter som ligger der samt avdekket alle ønsker og behov.
Vi i A2N vil grave, utfordre og finne frem for dere. Vi tar en proaktiv rolle og viser dere mulighetene dere selv ikke hadde tenkt ut på forhånd.
Skreddersydd ny nettside eller kjøpe ut av esken-løsning/hyllevare?
Ønsker, behov, egen kompetanse, budsjetter og tidsramme vil påvirke deres valg av løsning for ny nettside.
Etter innledende dialog med oss vil dere få svar som vil kunne hjelpe dere med den avgjørelsen.
Ønsker man å gjøre det selv, må man påse at man har tid og kompetanse til å sette seg inn i jungelen av ferdigløsninger for å velge den plattformen vil gå for, enten det er Shopify, Squarespace, Wix, Mailchimp, eller man kjøper et ferdigtema bygget på WordPress.
For oppstartsbedrifter med lavt budsjett kan dette være en grei start, bare ha i bakhodet at ferdigløsninger som er ment å passe for mange, ikke alltid er like skalerbare og du kan bli nødt til å velge bort enkelte funksjoner og ende opp med en løsning som ikke nødvendigvis dekker alle deres opprinnelige krav og ønsker.
Her finner du mer om hvorfor du bør investere i nettstedet og legge en god digital markedsstrategi.