Søkemotoroptimalisert nettside
Gjennom Google Søk og SEO-arbeid over en lengre periode ble det avdekket et potensiale til å forbedre kundens visuelle representasjon og design. Det var også et sårt behov for å strukturere og tilføre nytt innhold.
Denne ballen begynte å rulle som et ledd i proaktivt SEO-arbeid, der forbedringstiltak ble gitt på løpende bånd ved rapportering. En rekke tiltak er blitt iverksatt på bakgrunn av analyse, deriblant mer aktiv innholdsproduksjon. Nyheter og aktuelle saker er nå prioritert, noe vi mener vil gi gode resultater over tid.
Et av målene var å skape en forside som fremsto mer “levende” og spennende.
Det er også gledelig å vise til en trafikkøkning på 30% fra organiske søk som et resultat av strategien med web og SEO.
Quiz
Det er også laget en quizmodul på siden, med mål om å filtrere frem potensielle nye kunder/søkere. «Kvalifiserer du for skattefunn? Ta testen!». Dette vil forhåpentligvis øke kvaliteten på leads for kunden.
Digital markedsføring
For kunden har vi gjennom mange år opparbeidet oss mye bransjeerfaring og forståelse for tjenestene som leveres, gjennom søkemotorannonsering og optimalisering.
Vi bistår Esacon med synlighet i digitale kanaler som sosiale medier, betalt søk og søkemotoroptimalisering. I store deler av strategien ligger også et stort og analytisk arbeid med kommunikasjon og innholdsproduksjon.
Sammen med kunden skaper vi resultater på tvers av våre fagområder, strategisk forankret hos vårt rådgiverteam.
Skattefunn-ordningen er kompleks og omfattende. Ved å lage en Quizmodul ønsket vi å hjelpe potensielle kunder/søkere. Tiltaket var en kreativ idé for samtidig forbedre leadskvaliteten.
Teamet
Se alle kontakterØnsker du mer informasjon om en tjeneste eller et produkt?