Kunde

Janusfabrikken

Oppgave

Merkevare og kommunikasjonskonsept

Se nettsiden

På tur med Janus

Janusfabrikken presenteres i disse dager i ny og modernisert drakt - eller ullplagg - etter at Heisholt Inc. og A2N har jobbet lenge, tett og grundig med eiere og ledelse om å spisse og modernisere merkevare, kommunikasjonskonsept og historiefortelling.

Se casen
Bildetekst på linjen.

Erik Heisholt, kreativ leder i Heisholt Inc. og Anders Krokfoss, CEO i A2N Markedsførings- og digitalbyrå har begge svært lang erfaring som strategiske og kreative rådgivere og konseptutviklere, både fra byrå- og kundesiden, og sammen danner de også et team som jobber involverende, tett og grundig med ulike oppdragsgivere som ønsker og diskutere/spisse merkevare og historiefortelling.

Monte Rosa Capital, som fra før eier sterke og kjente brands som Odlo og Henri-Lloyd, kjøpte i 2022 Janusfabrikken, med mål om å effektivisere og posisjonere den tradisjonsrike merkevaren slik at den enda bedre treffer dagens og fremtidens marked. Etter innledende samtaler med A2N, startet Heisholt & Krokfoss arbeidet og siden høsten 2022 har det vært utført en svært grundig jobb, strategisk og kreativt, hvor man i tett samarbeid har jobbet frem “nye Janus”, som presenteres for markedet i disse dager.

Bildetekst på linjen.

“Vi har spisset og dramatisert den enkle og sanne innsikten som ligger i at Janus ikke bare strikker ullklær for ekstremsport-situasjoner. Fra kalde morgener i barnehagen til handleturer på lørdag formiddag, til fjell- og soppturer, Janus er naturlig varme, strikket i Norge. Kampanjens kreative hovedtema er nettopp at det finnes like mange  turer som det finnes folk, og at Janus strikker ullklær for dem alle. For å gi det nye kommunikasjonskonseptet det visuelle løftet det fortjener, har vi jobbet med en av Skandinavias mest anerkjente fotografer og regissører, Andreas Lind fra produksjonsselskapet Camera Link og hans fantastiske team. Man kan være så klok man bare vil, og tikke av alle de rette boksene, men til syvende og sist må selve uttrykket og kommunikasjonen gjenspeile og “oversette” strategi, verdier og visjoner til et folkelig og enkelt språk som også er vakkert og en hyllest til historikken. Det føler vi at vi sammen har lykkes med. Så langt har dette vært en fantastisk tur sammen med Monte Rosa og Janus,” sier Heisholt og Krokfoss.

Les pressemeldingen her

Fra kalde morgener i barnehagen til handleturer på lørdag formiddag, til fjell- og soppturer, Janus er naturlig varme, strikket i Norge.

Heisholt og Krokfoss

Bildetekst på linjen.

Erik Heisholt, kreativ leder i Heisholt Inc. og Anders Krokfoss, CEO i A2N Markedsførings- og digitalbyrå har begge svært lang erfaring som strategiske og kreative rådgivere og konseptutviklere, både fra byrå- og kundesiden, og sammen danner de også et team som jobber involverende, tett og grundig med ulike oppdragsgivere som ønsker og diskutere/spisse merkevare og historiefortelling.

Monte Rosa Capital, som fra før eier sterke og kjente brands som Odlo og Henri-Lloyd, kjøpte i 2022 Janusfabrikken, med mål om å effektivisere og posisjonere den tradisjonsrike merkevaren slik at den enda bedre treffer dagens og fremtidens marked. Etter innledende samtaler med A2N, startet Heisholt & Krokfoss arbeidet og siden høsten 2022 har det vært utført en svært grundig jobb, strategisk og kreativt, hvor man i tett samarbeid har jobbet frem “nye Janus”, som presenteres for markedet i disse dager.

Bildetekst på linjen.

“Vi har spisset og dramatisert den enkle og sanne innsikten som ligger i at Janus ikke bare strikker ullklær for ekstremsport-situasjoner. Fra kalde morgener i barnehagen til handleturer på lørdag formiddag, til fjell- og soppturer, Janus er naturlig varme, strikket i Norge. Kampanjens kreative hovedtema er nettopp at det finnes like mange  turer som det finnes folk, og at Janus strikker ullklær for dem alle. For å gi det nye kommunikasjonskonseptet det visuelle løftet det fortjener, har vi jobbet med en av Skandinavias mest anerkjente fotografer og regissører, Andreas Lind fra produksjonsselskapet Camera Link og hans fantastiske team. Man kan være så klok man bare vil, og tikke av alle de rette boksene, men til syvende og sist må selve uttrykket og kommunikasjonen gjenspeile og “oversette” strategi, verdier og visjoner til et folkelig og enkelt språk som også er vakkert og en hyllest til historikken. Det føler vi at vi sammen har lykkes med. Så langt har dette vært en fantastisk tur sammen med Monte Rosa og Janus,” sier Heisholt og Krokfoss.

Les pressemeldingen her

Fra kalde morgener i barnehagen til handleturer på lørdag formiddag, til fjell- og soppturer, Janus er naturlig varme, strikket i Norge.

Heisholt og Krokfoss

Teamet

Anders Krokfoss

CEO / Partner & Rådgiver

+47 911 66 466anders@a2n.no

Erik Heisholt / Heisholt Inc

Samarbeidspartner konseptutvikling Ta kontakt med Anders

anders@a2n.no

Adrianna Cybulska

AD / UX Designer

adrianna@a2n.no

Andre referanser

Tannlege Mikkelsen

Nye nettsider

Homely

Visuell identitet og nettside

Relokator

Revitalisering av fasadeprodukter.no

Locus Ensjø

Visuell identitet og annonsering

Tannlege Mikkelsen

Nye nettsider

Andre referanser

Send oss en melding

Ønsker du mer informasjon om en
tjeneste eller et produkt?

Send henvendelse