Nettside og boligvelger
For Sommerrokvartalet har A2N utvikle full nettside med boligvelger. Her var det viktig å fremstille alle leiligheter på en god måte og samtidig få frem de ulike kvalitetene ved hver leilighet. Alt av relevant informasjon som prislister, prospekt og kjøpskontrakt ble gjort lett tilgjengelig slik at potensielle kjøpere enkelt kunne laste ned disse.
I en nettside for boligprosjekter er ett av de viktigste formålene å få inn interessenter. For å sikre dette ble det derfor integrert et «meld interesse»-skjema på forsiden samt alle relevante undersider. Dette gjorde at det til enhver tid var enkelt for interessenter å melde sin interesse, uansett hvor på nettsiden de befant seg. Skjemaet var snakket direkte med meglernes system, Webmegler, noe som gjorde at meglerne fikk tilgang til interessentene fortløpende.
Salget viste seg å overgå alle forventninger. Interessen ble enorm for dette prosjektet på Frogner. Det kom inn 380 bud på de 56 leilighetene, noe som førte til budrunder på mange av objektene, noe Aspelin Ramm og Strawberry Brothers er godt fornøyd med. Det er ikke hver dag man selger leiligheter for 750 millioner på salgsstart og det er også veldig stas at salgssuksessen ble skrevet om i en rekke medier.
Digital markedsføring
I et boligprosjekt er det viktig å være synlig på digitale flater. For Sommerrokvartalet har vi derfor bistått med utforming av den digitale strategien og den digitale markedsføringen av boligprosjektet. Gjennom hele prosessen kjørte vi et Always-On løp i utvalgte digitale kanaler. Disse kanalene var Facebook, Instagram, Google Søk, Google Display og Bing Ads. Målet med annonseringen var å generere leads i form av innsendte interesseskjemaer.
Prosjektet hadde underveis ulike prosjekttrinn; «byggingen er i gang», «kommer for salg» og «salgsstart». I forbindelse med disse trinnene byttet vi ut budskapet i annonsene for ulike kanalene, oppdaterte nettsiden, samt sendte ut nyhetsbrev til de som allerede hadde meldt sin interesse. Samtidig la vi mer og mer trykk på markedsføringen og bygget opp til den store dagen hvor salget skulle starte.
Denne strategien ga gode resultater! Samtlige boliger ble solgt ved salgsstart, og i etterkant av dette kunne vi konstatere at hele 67% av alle interessentene kom som følge av den betalte annonseringen.
Salgssuksessen til Sommerokvartalet vakte oppsikt og ble omtalt i en rekke nyhetskanaler som Dagens Næringsliv, Finansavisen og Estate Nyheter.
Teamet
Se alle kontakterØnsker du mer informasjon om en tjeneste eller et produkt?