Kunde

Osloadvokatene

Oppgave

Visuell identitet, webdesign, webutvikling og SEO

Lanseringsdato

Se nettsiden

Visuell identitet, nye nettsider og SEO

Osloadvokatene kom til oss med gode og konkrete ønsker om fornying av sin Wordpress-nettside. En stor klapp på skulderen til kunden som har vært fremoverlente og hatt tydelige målsetninger for webprosjektet. Plassering av CTA er nøye gjennomarbeidet og ulike strategier for leadsgenerering er tilpasset de ulike sidemalene. Det er en rekke smarte finesser på denne nettsiden.

Se casen
Bildetekst på linjen.

Visuell identitet

Osloadvokatene ønsket et rent og imøtekommende design med et moderne og seriøst uttrykk. Vi jobbet ut ny logo, fargepallett, fonter og bildestil. Fontene er tilpasset en eldre målgruppe, og fargene symboliserer troverdighet. I samarbeid med Osloadvokatene ønsket vi å skape en profil som skiller seg fra de andre i bransjen, med fokus på å skape trygghet hos klienten.

Forprosjekt for web

I A2N vektlegger vi design tungt i webprosessen. Gjennom et forprosjekt for nye nettsider, fikk kunden overlevert en protoype med design for mobil og desktop. Prototypen inneholdt reell tekst, slik vi kunne utvikle nettsidene tilpasset kundens faktiske innhold.

Hensikten med et forprosjekt for nettsider er å avdekke behov og forventninger til webprosjektet. Gjennom strategiske workshoper med kunde har vi utarbeidet kravspesifikasjon, og designskisser for mobil og desktop for alle sidemaler. Et godt forprosjekt med kunden sikret enighet om design og formål med de ulike landingssidene. Forprosjektet minimerer også risiko for nye oppdagelser og innmelding av ønsker sent i prosjektfasen. Dette vil kunne forsinke fremdriftsplan og betydning for lanseringsdato. Funksjonalitet, søkemotoroptimalisering og brukervennlighet stod sterkt i fokus fra første workshop og til nettsidene var lansert.

Bildetekst på linjen.

Brukervennlighet og Call-to-Action

Et advokatselskap er gode på tekst, kanskje litt for gode. Med mye juridisk og viktig informasjon å fordøye for brukeren, var utfordringen til designer og prosjektleder stor. Nettsider med mye tekst og innhold har et sterkt behov for at innholdet brytes opp på en naturlig og fin måte. Designteamet i A2N har jobbet strukturert med brukervennlighet (UX) og brukergrensesnitt (UI) på tvers av alle enheter. Dette har muliggjort et sluttprodukt for å maksimere trafikk og antall henvendelser.

Nettsiden er gjort personlig, der du potensielt blir kjent advokaten som har ansvaret for det fagområder du trenger hjelp med. Dette er systematisk tilrettelagt i brukeropplevelsen, uavhengig av sidene du besøker - fagområder/tjenester eller bloggartikler. På de nye sidene har vi forsøkt å tilrettelegge for en personlig og tilpasset brukeroppevelse. Resultatene så langt tilsier at strategien og designet har fungert utmerket!

Vi takker Osloadvokatene for tilliten og ser frem til et spennende digitalt eventyr videre. Se den nye nettsiden her.

En fantastisk kunde å jobbe med!

– Digital designer, Sara Voll

Bildetekst på linjen.

Visuell identitet

Osloadvokatene ønsket et rent og imøtekommende design med et moderne og seriøst uttrykk. Vi jobbet ut ny logo, fargepallett, fonter og bildestil. Fontene er tilpasset en eldre målgruppe, og fargene symboliserer troverdighet. I samarbeid med Osloadvokatene ønsket vi å skape en profil som skiller seg fra de andre i bransjen, med fokus på å skape trygghet hos klienten.

Forprosjekt for web

I A2N vektlegger vi design tungt i webprosessen. Gjennom et forprosjekt for nye nettsider, fikk kunden overlevert en protoype med design for mobil og desktop. Prototypen inneholdt reell tekst, slik vi kunne utvikle nettsidene tilpasset kundens faktiske innhold.

Hensikten med et forprosjekt for nettsider er å avdekke behov og forventninger til webprosjektet. Gjennom strategiske workshoper med kunde har vi utarbeidet kravspesifikasjon, og designskisser for mobil og desktop for alle sidemaler. Et godt forprosjekt med kunden sikret enighet om design og formål med de ulike landingssidene. Forprosjektet minimerer også risiko for nye oppdagelser og innmelding av ønsker sent i prosjektfasen. Dette vil kunne forsinke fremdriftsplan og betydning for lanseringsdato. Funksjonalitet, søkemotoroptimalisering og brukervennlighet stod sterkt i fokus fra første workshop og til nettsidene var lansert.

Bildetekst på linjen.

Brukervennlighet og Call-to-Action

Et advokatselskap er gode på tekst, kanskje litt for gode. Med mye juridisk og viktig informasjon å fordøye for brukeren, var utfordringen til designer og prosjektleder stor. Nettsider med mye tekst og innhold har et sterkt behov for at innholdet brytes opp på en naturlig og fin måte. Designteamet i A2N har jobbet strukturert med brukervennlighet (UX) og brukergrensesnitt (UI) på tvers av alle enheter. Dette har muliggjort et sluttprodukt for å maksimere trafikk og antall henvendelser.

Nettsiden er gjort personlig, der du potensielt blir kjent advokaten som har ansvaret for det fagområder du trenger hjelp med. Dette er systematisk tilrettelagt i brukeropplevelsen, uavhengig av sidene du besøker - fagområder/tjenester eller bloggartikler. På de nye sidene har vi forsøkt å tilrettelegge for en personlig og tilpasset brukeroppevelse. Resultatene så langt tilsier at strategien og designet har fungert utmerket!

Vi takker Osloadvokatene for tilliten og ser frem til et spennende digitalt eventyr videre. Se den nye nettsiden her.

En fantastisk kunde å jobbe med!

– Digital designer, Sara Voll

Teamet

Elin Kulterud Bali

Senior designer

+47 934 51 215 elin@a2n.no

André Sunde-Nilsen

Avd.leder web & Partner

+47 917 69 235andre@a2n.no

Andre referanser

Tannlege Mikkelsen

Nye nettsider

Homely

Visuell identitet og nettside

Relokator

Revitalisering av fasadeprodukter.no

Locus Ensjø

Visuell identitet og annonsering

Tannlege Mikkelsen

Nye nettsider

Andre referanser

Send oss en melding

Ønsker du mer informasjon om en
tjeneste eller et produkt?

Send henvendelse